tisdag 3 november 2015

Bad och shopping

De sista två dagarna här i Fort Myers Beach har vi varvat bad i poolen och havet med lite shopping. Det går ju inte att åka till Florida utan att besöka några bra outlets. Det har dessutom varit väldigt varmt sista dagarna så vi ville komma undan solen och värmen lite grann. 

Så igår, efter lekparkshäng och poolbad på förmiddagen, körde vi till Miromar Outlets i Estero, cirka 35 min härifrån. Det var en gigantiskt och väldigt fin outlet i lite europeisk medelhavsstil med massor av fina fontäner och små torg mellan butikerna. Där fanns massor av märkesbutiker som Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Saks, Bloomingdales, Nike, Banana Republic, Calvin Klein och ungefär 130 st till. Vi hade behövt minst två dagar för att ta oss igenom alla butiker, så vi fick välja ut några stycken som vi gick lite mer i. Blev en hel del fynd, men mest för Johan. Mitt shoppingsug blev inte helt stillat. 
Så idag på eftermiddagen åkte vi till Tanger outlet som bara ligger 15 min bort. Där blev det ytterligare några inköp, denna gång mest för min del och till barnen. Så nu är jag också nöjd, även om jag har några grejer kvar på listan som jag inte fått tag på ännu. Får se om vi hinner med mer shopping innan vi åker hem 😉.
Det här med att shoppa med små barn är ju inte helt lätt. Om jag ska vara ärlig så är det rätt jobbigt, både för dem och för oss. Vi försökte ändå varva butiksbesöken idag med lite lek på lekplatsen som låg där, men trots det så är de ju måttligt roade av att gå i affärer. Och jag förstår dem. Samtidigt som jag ändå vill passa på att shoppa lite när vi är här. 

De sex dagarna här har gått fort. Vi har haft det jätteskönt och känner oss nöjda med tiden här. Vi har bott bra och haft toppenväder, hunnit se oss om lite, badat och busat mycket och shoppat lite, ätit god mat och haft det allmänt gött. Enda som vart lite trist är att det pågår ett stort vägarbete här i Fort Myers Beach vilket gjort att vi många gånger fastnat i bilköer till och från hotellet. När man har en missnöjd ettåring i bilen så är det allt annat än kul. Hade vi vetat det hade vi nog valt att bo någon annanstans. Jag blev helt såld på Sanibel och Captiva och skulle gärna åka dit igen för en längre vistelse än bara över dagen. 

Imorgon kör vi till Miami beach, med ett stopp i Naples på vägen där vi tänkt besöka Naples Zoo. Man ska tydligen kunna mata en giraff där. Måste vi ju testa! 

Kram och gonatt 







Inga kommentarer: