söndag 24 januari 2010

Phu Quoc Island, Vietnam

Sitter just nu och lyssnar på vågorna som slår mot stranden. Vi kom till Puh Quoc idag på eftermiddagen och fick tag på en bungalow precis på stranden. Nästan lika härligt som det låter! Dessvärre kan vi bara bo här en natt då de var fullbokade så vi ska ägna förmiddagen imorgon till att hitta ett annat boende. Men det ligger fullt med bungalowhotell längs med stranden så det ska nog inte bli några problem.

Konstrasten mot pulsen i Saigon är slående. Trodde inte att jag skulle kunna bli så förtjust i en så hektisk stad som Saigon, men jag gillade den verkligen. Den galna trafiken till trots. På något konstigt vis gillade jag den med efter ett tag. Vill absolut åka dit igen!

Så nu blir det en utmaning att gilla lugnet på Phu Quoc efter myllret i Saigon. Men ge oss en dag eller två så är vi nog lagom lata och slöa ;). Måste ju börja jobba på den där solbrännan också!

Hade velat visa bilder på den fina solnedgången som var här tidigare ikväll, men internetet är inte så snabbt här på ön. Så vi får återkommaa med bilder en annan dag.

Kramar från oss

7 kommentarer:

Kickan sa...

Hej på er Kära resenärer! Låter som om ni har det helt underbart - skönt när man kan välja från dag till dag storstads puls eller paradisö... Tänk vilka många sånna jobbiga beslut ni ska ta framöver *skratt*
Här hemma är det lördagskväll jag väntar på att Peppe ska lyckas få Vile & sova, så vi kan kolla på Robinson o äta tacos o vin!
Jag har lite helg ågren, för på måndag börjar jag jobba igen, efter 14 månaders ledighet. Huuu!
Var dock ute & käkade med mina nya kollegor härromdagen & de verkar vara ett mycket gott gäng, det blev inte sämre när chefen sa att årets resa går till N.Y!!! Kändes ganska bra då och nu :-)

Jag fortsätter följa er.... Sköt om er o njuuuut!! Stor Kram från Kickan

Helena sa...

hej på er!!Här äter vi lördagsgodis och tittar på Robinson..bredvid står en bur där en viss Theodor bor-Willes och Elins dvärghamster. Han ska bo här en vecka-till min stora fasa och barnens stora glädje..
Idag har årets sista inryckning på Marinbasen avslutats..historisk dag med andra ord.
Låter helt underbart!!Maja undrar om ni har fått NÅN solbränna-ja annars lär ni väl inte bli utan..Lycka till med boendeletningen imorgon ,ha det jättebra och njut.
Kramar från oss alla!!/Helena

Lotta sa...

Hej på er!
Det är fantasiskt kul att kunna följa er på er otroliga upplevelse!Det är verkligen kontraster som ni beskriver!Här har vi idag minus7,7 graderoch klarblå himmel. Jag har just satt till en deg till matbröd. Igår åkte vi en mil på skidor- planen är att upprepa detta idag. Ev. skall Maja och Gustav följa med och åka skidor vid Orionstugan.Men först skall vi gå en långpromenad med Jim och Berit- vi skall ut och grilla korv.
Jag säger det igen: Njuut!! Var rädda om varandra och bagaget!! Kramar till er!! från Klas och Lotta

Helena sa...

Blev glad när jag vaknade idag och såg ditt SMS...skönt att höra att ni har det så bra!!Vi är lite avundsjuka-speciellt Henke tror jag som längtar efter sol, värme och sand emellan tårna!! Nu ska jag ut och ta en promenad i kylan-men solen skiner iallafall..Ska sen in till stan och hämta en bil-imorgon är det Kosta del Sol som gäller..Massor med kramar från oss till ER!!

Henrik sa...

Ni verkar trivas, skönt! Bra uppdatering också, cred! Hatten av även till alla de som skriver dessa långa kommenterar.
Ses ganska snart!

Inger o Inge sa...

Vad mycket ni hunnit med redan. Vi är på Phuket och har det väldigt skönt. det här klimatet är sååå skönt.Vad ni är bra på att berätta. Det är verkligen kul att följa er. Ha det bra. Kramar Inge och Inger.

Stina sa...

Kickan: Lycka till imorgon på nya jobbet! Härligt med NY!!
Helena: en hamster alltså... snart kommer de börja tjata om att få en egen ;). Ha det så bra på Kosta del Sol.
Mamma: låter som underbart vinterväder. Åk lite för mig med. Vi har bara slappat på stranden idag.
Henrik: Ja, den här delen av världen är rätt behaglig. Smart drag att bosätta sig här. Lycka till med maratonet så ses vi om ett par veckor.
Inge o Inger: Tror ni har det lika bra som vi just nu =). Vi tar över de thailändska stränderna sen när ni åker hem