måndag 19 april 2010

Rarotonga, Cook Islands

Halla hej

Vi kom sent sent igar till Rarotonga, vilken ar huvudon pa Cookoarna. Med natten mork som synden fick vi byta fordon en gang pa grund av lang uppforsbacke till var hill side bungalow. Helt ok rum som vi endast delar med en liten odla.
Annars ar laget bra. Det ar inte riktigt lika varmt har som pa Fiji.
Vad dom narmsta dagarna har att erbjuda vet vi inte riktigt. Vi tar dagen som den kommer.

Nu ska vi i alla fall ga ner till stranden och svalka oss lite. Att tanka pa ar att genom en par timmars flygresa sa ar vi plotsligt -13h tidskillnad mot Sverige. Vi akte fran Auckland pa sondag eftermiddag och kom fram sent pa lordagskvallen... Det ar inte daligt.

Ha de bra alla dar hemma!

2 kommentarer:

Anni sa...

Finfint! Önskar att jag hade kunnat göra samma tidsresa i helgen! :)

Måndag morgon och jobb en hel vecka. Jag hade ju lätt bytt det mot en vecka på Cooköarna! Men förhoppningsvis kommer mina rullskidor i början av veckan så det blir nog bra!! :)

Paddla ska ni göra! Det gjorde min chef när han var där och det var superfint. Men det har ni säkert redan planerat! Tror att det var där siktdjupet var helt fantastiskt också.

Kram kram från ett soligt Karlskrona

Helena G sa...

Åhhh nu har jag streckläst er blogg sedan Påsk. Har helt enkelt haft så mycket att göra att jag glömt det. Det borde finnas nån "nu-har-Stina-och-Johan-uppdaterat-sin-blogg-funktion" tycker jag, man vill ju inte missa ett skvatt! :)

Vilka fantastiska bilder, ni ser så välmående ut, den galna turisten på Fiji till trots! Jag skrattade dock gott åt "primalskrikskommentaren" och föreställe mig hur ni upplevde varandras, haha! Tur att jeppen bara var full och inte kriminell!

Här hemma spänner våren verkligen musklerna nu. Videkissar lurar en att tro att vissa träd redan slagit ut. Mina tomatplantor är på gång inne och nu planerar jag för fullt vad jag ska odla i pallkragen som ska inhandlas på fredag, löning! Det blir nog diverse att ha till sommarens alla grillpartyn.

På tal om det så invigde vi klotgrillen i fredags. Kamben med rökig marinad satt som en smäck.

Såg att ni hört om askmolnet som delvis täcker Europa. Nu verkar det dock som om vulkanen lugnat sig och börjar producera lava istället för aska, det är bra. De är dock rädda att Katla ska vakna också, då blir det inte kul att vara islänning. Flygbolagen och resebolagen förlorar miljoner just nu.

Nu blev det här visst en mindre roman men det är bara för att täcka upp för ett uppdämt behov av er närvaro.

KRAM