söndag 4 april 2010

Skydive i Taupo

Vilken upplevelse!!! Awesome!

Vi satte oss i planet, lite nervösa men förväntansfulla, och åkte upp till 15000 feet (cirka 4500 meter). Hann känna att det blev kallt. Sen gick det undan!! Ut på kanten av flygplanet och sen var man helt plötsligt i luften. Fritt fall i en minut! Går inte att beskriva känslan. Hissnande, läskigt och mäktigt! När skärmen vecklade ut sig fick vi njuta av en underbar utsikt över sjön Taupo, det vackra landskapet och en vulkan. Och allt detta i solnedgång! Det var magiskt. Jag var ett enda stort leende hela vägen ner. Underbart!

Vi kommer somna gott inatt!

Kramar!








6 kommentarer:

Ola sa...

Skydive is great..... kommer ihåg känslan när jag hoppade för några år sedan i Stockholm... Grymt häftigt. Då var jag fast besluten på att ta ett hoppcert... men med några ytterligare år med en ökad självbevarelsedrift vet jag inte om jag ens skulle hoppa igen...;)
Häftig upplevelse var det dock...Även om inte jag hade en solnedgång, mysig sjö och en vulkan att hoppa över... Endast en liten instruktör på ca 60 kg. som sa att jag var den största killen han hoppat med... "kändes tryggt"....
Fortsatt trevlig resa... Många kramar från Malin & Ola

Klas sa...

Pust !
Ni är nog lite tokiga bägge två. Undrbara bilder och förmodligen den största upplevelsen under eran resa hittills. Tur att mamma inte visste om detta innan, för då hade hon nog haft fjärillar i magen.Mer än vad ni förmodligen hade.
Var rädda om er.
Många påskkramar från
Klas o Lotta

Maja sa...

Hej.Var det inte pirrigt innan ni skulle falla, och om jag skulle falla skulle jag skrika allt vad jag har hela vägen ner.men föresten jag skulle aldrig göra det.Vet ni att jag har öroninflammation, och att det rinner vätska ur mitt vänstra öra, det är väldigt jobbigt speciellt när jag ska sova.
Kram Maja(= )=

Linda sa...

Hej

Ni är sååå modiga! Hade aldrig vågat.

Bilderna ser härliga ut - kul att ni fick såna bra bilder på hoppet.

Vi är hemma från Barca igen. Hade 4 bra dagar därnere med sol o ca 20 grader. Mycket minnen från vår resa blev det. jag tog Rasmus till stället i hamnen med den goda jordgubbscavan - underbart även denna gång.

Kam på er!

Kajsa sa...

Härligt!

Jenny sa...

Modigt!!