torsdag 26 februari 2015

Lyckan att vara tillsammans

Åh vad det är härligt att få vara med Johan och barnen hela dagarna. Känner mig lyckligt lottad att vi fått denna underbara månad i sol och värme tillsammans. Att ha så mycket tid för varandra. Det kommer jag att sakna när vi är hemma igen. 

Nu krämar vi ut det sista av vår verklighetsflykt här i Thailand. Njuter av sol och bad. Njuter av den goda maten (som vi inte behöver laga själva). Njuter av att slippa städa, tvätta, plocka. En av de bästa sakerna med att vara på resa är att man inte har så mycket prylar. Mindre prylar = mindre plock. Måste nog rensa lite när vi kommer hem ;)

Igår och i förrgår så fick Linn sova en timme på eftermiddagen. Och vilken skillnad det gjorde för henne - och för oss. En mycket gladare och härligare tjej på eftermiddagen/kvällen med bättre aptit och humör. Förstår inte varför vi inte insisterat på det tidigare bara... Vi gjorde några halvhjärtade försök precis i början på resan men när hon inte ville sova då så la vi ner försöken. Men nu behövde hon det verkligen igen. 

Så igår hade vi ungefär 45 minuter efter lunch då båda barnen sov samtidigt!!! Jag la mig i solen med min bok och en glass. Johan passade på att simma ett tag i havet. 

Sen sprang jag en runda på stranden senare på eftermiddagen. För att vara andra joggingturen på ett år så gick den förvånansvärt lätt, trots 35 grader varmt och väldigt fuktigt i luften. Men trodde aldrig jag skulle sluta svettas efteråt. Galet svettigt!

Nu har vi precis vaknat allihop och ligger och myser i sängen. Snart dags för frukost. Ännu en gång får vi njuta av denna härliga utsikt till frukost: 
Ha en bra dag där hemma! 
Kram


Barnen sussar under ett träd på stranden. 

Godmorgon Alvin! Bild tagen av Linn. 

Kolla vilka små bananer de har här i Thailand! Och små salta kex som är Linns favorit. 

Upp och ner, upp och ner. Sköldpaddekanan är poppis!

Mys!

Inga kommentarer: