lördag 21 februari 2015

Omställningsproblem

Två dagar har vi varit här på Ko Chang nu. Jag har haft lite svårt att ställa om och jämför hela tiden med Mae Phim och hur bra vi hade det i huset där. Det passade mig och oss jättebra, bättre än detta. Missförstå mig rätt! Det är jättefint här, hotellet är superfint och har alla bekvämligheter man kan önska. Men det passar mig bättre att kunna sköta mig själv. Har alltid uppskattat en lyxig hotellfrukost där de gör omelett åt en och pressar den juice man önskar. Vem gör inte det? Men jag tycker ändå att det är lyxigare att äta havregrynsgröt på min egen terass i lugn och ro. Stora hotell är inget för mig. För mycket folk, för  opersonligt och kostar mer än det smakar. På alla sätt är det bättre att bo i ett hus än på hotell, speciellt när man har barn. Ko Chang är dessutom väldigt turistigt. Mae Phim var en liten mysig by med inte speciellt mycket turister. Tyckte ju först att det var lite för lugnt där och för lite shopping mm. Här finns allt det som jag trodde jag ville ha. Bara för att upptäcka att jag inte alls behöver det...

Ja, Mae Phim vill jag gärna åka tillbaka till! Men det får bli en annan gång. Nu ska jag försöka ställa om och börja uppskatta  Ko Chang också. Håller tummarna för bättre väder bara. Både igår och idag har det kommit en del regn. (Ja, vädret var OCKSÅ bättre i Mae Phim.)

Läser vad jag har skrivit och jag VET att det är världens i-landsproblem. Herregud, hemma är det snålblåst och tråkväder. Här är varmt och skönt, Linn är lycklig bara hon får bada (funkar utmärkt i ösregn också tycker hon), vi är tillsammans alla fyra och har flytt undan vardagen ett tag. Nu ska vi njuta till fullo av den tiden som är kvar. Så. Nu har jag ställt om. 

Puss och kram :)

Ps. Johan skrattar lite åt mig här bredvid och tycker jag har lite höga krav på saker och ting... Can't help how I feel säger jag bara... Han lider för övrigt inte av samma omställningsproblem. Så länge han kan beställa en BLT vid poolbaren är han nöjd. Men han håller med om att Mae Phim var bättre.

Ps 2. Alvin har börjat förflytta sig framåt nu. Han kör någon kålmaskvariant på krypning och ligger inte alls stilla där vi lägger honom. Ett nytt kapitel i hans liv helt klart!






1 kommentar:

Sandra sa...

Så kul att läsa om vad ni har för er!! Ni ser trots omställning ut att ha det ganska bra och spännande att Alvin har börjat röra på sig! Och Johan, kul att en BLT kan göra honom glad i vilken världsdel som helst!! :D Stor kram till er alla fyra!