onsdag 11 februari 2015

Utflykt till Klaeng

Idag på eftermiddagen gjorde vi en utflykt till Klaeng, en liten stad 2 mil från Mae Phim. Vi behövde handla lite så vi tog en taxi till ett stort Tesco Lotus som ligger där (typ som ICA Maxi). Det fanns lite andra affärer där också som vi kollade lite i och så åt vi dimsum på MK Restaurants, väldigt gott!

Efter handlingen åkte vi vidare till en kvällsmarknad i Klaeng. Det var en gigantisk utomhusmarknad där de sålde allt möjligt - guldfiskar, cyklar, grönsaker, hundar, kläder, leksaker mm. De sålde mycket mat också, både tillagad och rå i form av grönsaker och kött. Känns dock tveksamt att köpa en bit kött som ligger helt öppet i 30 grader värme... Men det fanns mycket annat som såg väldigt gott ut.

Vi var rätt exotiska när vi gick omkring där. Många som tittade med stora ögon och flera personer som rörde vid Linn och några som tog kort på oss. Inte så mycket västerlänningar där med andra ord.

En trevlig utflykt och Johan och jag blev rätt shoppingsugna. Hade gärna gått omkring där ett par timmar utan barn. Nu blev det typ 45 minuter innan Alvin ogillade läget och vi begav oss hemåt igen. Men det kommer ju fler tillfällen!

Linn spanar in pinnarna på restaurangen. Inte helt enkla att äta med. Bättre med sked tyckte hon.

Förutom utflykten till Klaeng så hann vi även med en stund på stranden. Och så har vi bokat om resten av vår resa lite. Istället för att åka till Ko Chang på måndag som var tanken så åker vi först till Ko Samet, en ö strax utanför Mae Phim. Vi ska stanna där två dagar och sen åker vi till Ko Chang.

Nu - sovdags!
Ha det så bra där hemma! Ser härliga bilder på solig himmel. Så skönt att våren börjar ge sig till känna redan :)