tisdag 24 februari 2015

Toppen och botten

Toppen idag: 
- utflykten till Kai Bae beach där vi tittade på elefanter. Linn tyckte det var så roligt och ville bada med dem. Vi nöjde oss dock med att klappa på dem. Den lilla elefanten var bara nån vecka gammal.

Botten idag: 
- ännu en middag med Linn i upplösningstillstånd. Ja, inte bara vid middagen utan ett antal gånger under dagen. En nedåtgående spiral som vi behöver bryta. Hon sover ju inte på dagarna längre, men imorgon ska vi se om vi kan återinföra det. Senaste dagarna har innehållit lite för många krig, som vi tror mest beror på att hon är trött. Och vi blir också trötta. Både jag och Johan ville kasta in handduken på restaurangen ikväll och jag var så nära att bara resa mig och gå därifrån. Tur att vi är två vuxna i den här familjen, så när den ena lackar ur kan den andra vara den lugna och kloka. 

Även i paradiset har livet sina up's and down's. Utmaningarna med små barn försvinner ju inte bara för att man åker till ett varmt och härligt ställe. De tar sig kanske bara lite nya former. 

Nu sover båda två i alla fall. Johan gick precis iväg på massage och jag ska läsa klart min bok. Kan inte minnas när jag hade ro att läsa klart en bok sist... Har bara en massa påbörjade böcker liggande hemma. Men nu så! Gone Girl av Gillian Flynn, 20 sidor kvar. 





Det bästa man har lägger man på... marken. 

Inga kommentarer: