måndag 22 februari 2010

konstiga saker

Vad är det som händer i världen egentligen. Vissa frågor kräver svar och kanske kan ni där ute hjälpa oss med några.



  • Vad fan heter kräftor på engelska? Vi har grunnat flera dagar och orkar inte heller kolla upp det.

  • Varför kör vi på olika sidor på vägen i olika länder? Hade det bara varit fransmännen så hade man ju förstått det hela...

  • Varför har alla pocketböcker ca 400 sidor? Om man tar bort alla böcker som är märkbart supertunna eller supertjocka så kan man ge sig den på att det är ca 400 sidor.

Nu har vi blivit lite klokare och vi vet att kräftor heter crayfish. Däremot var någon tvungen att kasta det i ansiktet på oss för att vi skulle få reda på det. Livet är lugnt och skönt här utan någon stress.

Ikväll är det barbecue Ozzie-style med halva stället vi bor på. Det är även talant show och jag tror att Stina kommer sjunga någonting. Den som lever får se.

Ta det lugnt och kom i håg att köra på höger sida i Sverige...

5 kommentarer:

Jenny K sa...

Hej på er globetrotters!! Ni är så duktiga på att uppdatera bloggen : -) lika roligt varje gång man går in! Låter som ni njuter av livet och tillvaron, med all rätt! Antar att ni inte är så besvikna att ni missar årtiondets vinter med snöskottning, trafikkaos och många minusgrader! Imorse trodde jag termometern fått fnatt -26,6 grader...det hade den inte blev jag varse när jag kom ut, brrr. Stor kram till er båda!!

Malin sa...

Blir det "The rose" då ikväll Stina?

Kram /m

Helena sa...

Hejsan!!

Ja, man vet ju aldrig när du slår till och sjunger en sång kära syster!
Hoppas ni hade en trevlig kväll!
Har varit på Vårdcentralen med Gustav idag-halsfluss...
Men hán är ganska pigg ändå.
Imorgon bär det av till Kosta för 24 timmars tjänst och sen jobbar jag till ca 20.00 på onsdag..
Mamma passar Gustav och Maja imorgon-tur!!


Ha det jätttebra på andra sidan!
Massor med kramar från oss!!

Linda sa...

Hej på er!

Låter härligt som vanligt over there! Önskar jag kunde byta Linköping mot Australien jag med.

Här är den som sagt snökaos. Har fått skotta loss bilen ett antal gånger de senaste dagarna och fått skjuta på bilar i backar för att de ska komma upp. Missade ju Helenas 30-årsfest pga av snöovädret, vi kom ingenstans.Trist!

Idag ska jag o en kollega till Sthlm, men nästan alla tåg är inställda, totalt kaos hos SJ. Så det blir nog buss.

Skönt att vi nu har braskamin i nya lyan =)

Ha det gott i värmen!

Kra, kram

Anni sa...

Jag hoppas att det blev "Shit damn..."

Kram