torsdag 11 februari 2010

Vi har hittat PARADISET

Bang Bao Beach på Koh Kood – bättre än så här blir det inte. Kom hit med motorbåt igår förmiddag från Koh Maak och Johan gav sig iväg på en moppe för att leta boende medans jag väntade på en restaurang (var lite matt efter en natt och morgon av magsjuka, men nu är jag pigg igen). Efter en timme kom han tillbaka med ett leende på läpparna. Han hade hittat det – paradiset! Och här är så fint. Jakten på den perfekta stranden är avslutad. Den ligger som i en lagun, har sand som vetemjöl och kristallklart vatten. Vi bor i en bungalow på Siam Beach Bungalows precis vid vattnet. Ja, det är hål i bunglown. Men vad gör det när man får bo i paradiset? Ännu så länge har bara en liiiten ödla letat sig in i badrummet.

Om det var lugnt på Koh Maak är här om möjligt ännu lugnare. Eftersom ön ligger ganska långt ut så orkar inte så många turister ta sig hit. Exploateringen har inte hunnit hit ännu, vilket vi är glada för.

Vi har kommit in i det lugna livet och gör inte alltför mycket. Dagens utflykt var en promenad upp till vägen där det ligger en liten mini-mart. Köpte chips och något snacks som såg ut som torkad banan, men som visade sig vara torkad och friterad fisk!! Inte så lätt att tyda den tailänska skriften. Det var bland det äckligaste vi ätit.

Annars är det sol, skugga, bad, sova, läsa, äta som gäller. Det är nice. Supernice!

På utflykt på ön Koh Rayang utanför Koh Maak


Bungalown som vi bor i nu

Hotellet - Koh Maak

Vacker brygga har pa Bang Bao Beach

Stranden

Hunken pa vag upp ur det ljumma vattnet

Stranden

Sa har glad blir man av en perfekt komponerad banana split

7 kommentarer:

Helena G sa...

Åhh det låter så underbart så jag sitter här och suckar när jag läser om era upplevelser. Daniel sitter och tycker jag är söt när jag gör det...och säger att vi åker på semester till sommaren. My God vad länge tänker jag! Funderar på att tappa upp en skål med vetemjöl och sätta mig under luftvärmepumpen och drömma mig bort en stund. Hmm...kanske inte iaf, man kan säkert få svamp mellan tårna av vetemjöl! ;)

Anyways, fortsätt softa allt ni kan. Själv har jag åkt på nån vinterförkylning så jag snyter mig tre ggr i kvarten (helt sant) allt medan jag tycker väldigt synd om mig själv. Det hjälper lite. Oj, nu kom det visst lite mera snö...det slutar aldrig.

KRAM KRAM, vi hörs snart igen!

Jenny sa...

Koh Kood nice... får tillbaka sandstrandskänslan som ni beskriver!! Roligt att ni känner att ön var värd den extra båtturen. Njut och ta hand om er!

Ola sa...

Låter härligt syrran... bara fortsätt njut för här hemma faller snön igen... det närmsta vetemjölsliknande känsla vi kommer. jäkla kallt bara...

Lite thaikänsla fick vi dock ikväll när vi tog hem riktigt bra thaimat.... fast den är nog inte riktigt lika bra som "the real thing"

Många kramar från storebror...

Helena sa...

Låter sååå skönt!! Så fina bilder-jag vill oxå va me!!

Men istället är jag nyss hemkommen från ett dygn i Kosta och är nu hemma för att ta hand om den magsjuka lilla Gustav. Men han verkar piggare idag så jag hoppas verkligen han kan gå i skolan imorgon!

Njuter av att följa er resa och vistelse i paradiset!

Ska tända en brasa nu så jag oxå får lite värme!!

Sköt om er och njut!Hoppas ni slipper magsjuka igen!!

Kram Helena

Gustav sa...

Det låte som en saga....

Maja sa...

Ååå... jag vill okså me och det ser faktiskt ut som ett paradis!
Men Stina var bananaspliten god undra om den smakade som min i Spanien???
Många kramar Maja!

Lotta sa...

Det ser fantastiskt härligt ut och vi förstår att ni njuter! Härligt att ni har hittat lugnet en stund!!!Här hemma ser vi framemot en helg med mera snö, efter vad de sagt ikväll. Vi hoppas på att det kan bli en tur på skidorna i helgen.Klas har kollat läget vid ert hus idag - allt ok.
Massor av kramar till er! från Lotta och Klas