torsdag 11 mars 2010

Havet har fått sin rätta färg igen

Igår var en sån där perfekt dag. Vädergudarna hade bestämt sig för att vara på vår sida och lät oss vakna till klarblå himmeln och solsken, vilket var härligt efter flera regniga och mulna dagar. Redan då kände vi på oss att det skulle bli en riktigt bra dag!

Vi tog tåget ut till Cleveland, och hoppade sen på en färja ut till North Stradbroke Island. En ö som knappt omnämns i Lonely Planet, och som vi därför hoppades skulle vara fri från backpackande brittiska 20-åringar. Och mycket riktigt, inte en brittisk 20-åring så långt ögat kunde nå. Underbart!

Väl framme på ön hyrde vi en bil och körde upp till Point Lockout på öns norra del. Möttes av fantastiska vyer! Vackra stränder, höga vågor som bröts av mot höga klippor och solsken.

Badade i kristallklart vatten och njöt av lugnet. En dag som vi kommer minnas länge. Önskade att vi hade tagit med oss packningen bara, så att vi hade kunnat bo kvar där ute.

Annars har vi haft härliga dagar i Brisbane. Vi har promenerat och promenerat och promenerat. Och varit på bio. "Shutter Island". Riktigt konstig film. Backstreet Boys gjorde en konsert i Brisbane när vi var där. Försökte övertala Johan att vi skulle gå, men han var inte sugen. Attans! ;)

Status just nu: vi är i Colangatta, Gold Coast.
Ankomst: klockan 9 imorse. Yes... steg upp i svinottan idag med.
Åsikt om Colangatta: okej ställe med fina stränder. Men det räcker med en dag här.
Imorgon: åker vi vidare till Byron Bay.

Mamma: det var så härligt att höra din röst och prata med dig en stund idag. Saknar dig massor! Och dig med pappa. Och resten av familjen också!

Inger: Vad roligt att du klarade provet! Stort grattis och massa kramar från oss.

Kolla in de underbara bilderna från igår:

7 kommentarer:

Ann sa...

Hej på er! Va härligt ni har det! Jag blir så glad när jag läser om alla äventyr! Och avundsjuk! Fast det var jag ju redan innan ni åkte =)
Man kan ju lugnt säga att det inte är så händelserikt på hemmafronten... men en sak har verkligen fått upp humöret! Snödropparna börjar kika fram och det betyder ju att snön håller på att ge sig och vi får VÅR! Toppen! Äventyra lite för mig oxå. Stora kramar
X-kollegAnn

Klas sa...

Skönt att höra av er igen. Det verkar som ni har det ganska bra och det unnar jag er. Vad var det för djur som ni plåtade i trädet? Som mamma berättat så blev vi lite oroliga i förgår natt när telefonen ringde och ingen ville prata med oss. Här är det som vanligt. Jag har varit ledig i dag.
Lagade middag till mamma. Stekt strömming och potatismos med persiljesås. Smaskens tyckte vi båda. På fredag kanske det blir renskav, potatisgrating och lite rött.
Som ni hör så har vi det också bra.
Vi hörs en annan dag.
Kramar till er båda.

Maja(= sa...

Vad fint det är där jag vill bo där en natt.Men vilken stor ödla eller vad de är.
Kram Maja(=(=(=

Gustav sa...

Hej! det här är Gustav. Jag önskar att ni kunde komma på mitt kalas .Hälsa Johan att han inte ska äta för mycket godis!
Jag saknar er!
Kram Gustav

Anonym sa...

Tänkte bara säga hej hopp!
Hoppas allt är bra med er.

/Jimmy

Stina sa...

Ann: Lovar aventyra lite for dig med ;). Hoppas det ar dags for din del ocksa snart!
Pappsen: stekt stromming later ljuvligt gott! Vi hade picknick pa stranden idag vilket inte var fy skam det heller!
Maja: ja, det var en stor laskig odla. Fyy! Som tur ar sa ser vi dem inte sa ofta.
Gustav: Vad roligt att du skriver till oss ocksa! Langtar efter dig och Maja. Hade sa garna velat vara med pa ditt kalas men vi far fira dig nar vi kommer hem istallet. Puss pa dig!
Jimmy: Livet leker i Byron Bay! Vilket stalle :)

Martina sa...

Där var jag aldrig men shit vad fint där är! Ska jag komma ihåg nästa gång det ska resas:-) Om typ 20 år..... Här är det äntligen sol så en liten promenix ska det allt bli. ha det bäst! Martina