söndag 7 mars 2010

Hello from Brisbane

Har lamnat regnet i Noosa bakom oss och befinner oss nu i Brisbane. Kom hit vid lunch idag och har agnat eftermiddagen at att promenera runt i staden som verkar vara valdigt trevlig! For en gangs skull har vi hamnat pa ett lugnt hostel, utan 20-ariga brittiska ungdomar! Nice. Sa dagarna har kan nog bli riktigt bra.

Enligt uppgift ska det bli sol imorgon sa da blir det nog en svang till Southbank och lagunen som finns dar.

P&K

PS. Tack for alla trevliga kommentarer. Vi blir lika glada varje gang!

Yvonne: Det hade varit jattetrevligt att ses i Sydney. Vi kommer dit kring den 17:e skulle jag tro.

5 kommentarer:

Klas sa...

Kul att höra ifrån er igen och veta att ni mår bra. I dag har mamma och jag varit ute och åkt skidor i strålande solsken och några minusgrader. Jörgen Brink har precis vunnit vasaloppet efter en spurt. Helena, Henke och barnen kommer strax på middag. I gåt var vi tillsammans med Ola och Malin vid Listersjöarna och grillade. Strålande sol då också.
Ha det så bra. Kramar från oss alla.

Helena sa...

Hejsan!!

Har haft en riktigt skön helg.Lite kallt men sol, känns att våren är på G. Igår eftermiddag var vi på fika hos Viktoria och Magnus-Julia har fyllt 15!!Så vi firade henne! Idag har Gustav lekt med kompis och Maja och jag har varit ute på promenad,Henke har pysslat lite.Sen var det middag hos mamma och pappa.NU är det soffan och tv-mys.

Njut av Brisbane och solen!!

Kramar Helena

Bästa Linda sa...

Hej Stina och Johan!

Här hemma börjar våren kännas lite närmare... Rasmus o jag har beslutat oss för att åka till vårt underbara Barcelona över Påsk för att få lite mer sol. Men idag läste jag i Aftonbladet att de hade snökaos där, med inställda skolor o gud vet allt. Snön är verkligen överallt! Utom i Australien tydligen.

Och ni! Inatt drömde jag att ni hade bestämt er för att gifta er på en segelbåt i Australien. Ni hade bjudit i en massa gäster inklusive mig som blev väldans sjösjuk. Bröllopsfesten skulle nämligen vara i tre veckor. På båten. Så snälla, gör det på land...

Kram, kram!!

Helena G sa...

Ha ha ha vad jag skrattade åt din kommentar Linda. Jag bara undrar, var inte vi där också? ;) Hursomhelst håller jag med, på land blir bäst, annars skulle Daniel behöva käka sjösjuktabletter och säkert börja sparka på någon i sömnen, it's been known to happen, som det heter.

Och så lite kuriosa: Den här galet vintriga vintern har lockat fram oanade talanger hos Frk Gustafsson. Jag har stickat något färdigt (första gången i mitt liv). Det blev en vit sjal som jag bär väldigt stolt. Är inne på sjal nr två nu och har även köpt material till att virka OS-mössan... (ni har kanske hört att den blivit största hypen här hemma. Garn och virknålar är hårdvaluta och de har tagit slut överallt) Med andra ord är jag inte ensam om att vara "tantig". :)

Dags att göra potatismos och ungsfalukorv! :) Ha det gott!

Inger sa...

Hej på er! Ikväll ska vi lyssna på Fredrik Lindström . Det ska bli trevligt. Snön har sjunkit ihop något, men det är fortfarande kallt. Jag måste berätta något som jag är mycket stolt över; jag klarade teoriprovet till jägarexamen. Jag var såå nervös. Skjutprovet lär väl ta tid innan vi får göra pga snön. ha det så bra ungdomar och många kramar.