fredag 19 mars 2010

Inte ett moln så långt ögat kan nå....

... och inte en droppe regn på flera da´r! Solen skiner och vi har nåt målet av etapp 2 på denna resan, Sydney.

Checkade in på backpackergettot Maze igår eftermiddag. Ligger mitt i city på Pitt Street. Bor i det minsta lilla rum man kan tänka sig. Våningsängar... Men the flip side är att det är billigt! Vilket gör att vi kan unna oss lite andra saker under våra sista dagar i Oz. Det gillar vi =).

Har redan hunnit se massor. Kings Cross, Hyde Park, Botaniska trädgården, Art Gallery of New South Wales, Chinatown, Operahuset, Harbour Bridge, Sydney Aquarium och en massa annat. Har gått många mil idag.

Och vi har träffat lite folk hemifrån också! Min kollega Yvonne och hennes man är i Sydney för att hälsa på sin dotter och hennes familj. Så vi passade på att ses och äta lunch i the Rocks (gamla delarna av Sydney) idag. Roligt att se ett bekant ansikte!

Har shoppat lite med. Nya Zeeland närmar sig med stormsteg och därmed också kallare tider. Kastade mina jeans och min fleecetröja i Hongkong, så det var läge att ekipera sig lite. En outlet i närheten av där vi bor löste snabbt det problemet!

Imorgon blir det ryggläge på Bondi Beach! Nice =)

Bye bye!

PS. Dag 2 i Blue Mountains bjöd på ännu mer vackra vyer och strapatser. Bland annat så besteg vi the Giant Stairway, en brant trappa med 900 trappsteg. Phu!! Svettigt värre. Träningsvärk i benen idag. Avslutade vår vandring i den söta lilla staden Leura. Massa fina butiker och caféer.

5 kommentarer:

Helena sa...

Härligt med sol!!

Lika fina bilder som vanligt-ni superduktiga med kameran!
Här hemma är det ingen sol, bara dimma-men det tar på snön.
I blomsteraffären sålde de penseer nu-ska nog inhandla för att förgylla trappan i helgen.
Gustav har varit i skolan idag-äntligen!
Maja surar för att det inte gick som hon ville i skolans friidrottstävling-sånt e livet!

Njut av dagarna!
Massor med Kramar , Helena

Klas sa...

Hej på er igen !
Många och långa trappor. Häftigt! Jag klättrade upp i era fruktträd och klippte dessa i måndags. Det ena var ganska högt så jag nådde inte riktigt ända upp. Men det blev bra ändå. I morgon (fredag) skall jag gå ut och ta en öl på det nya "Harrys, med arbetskamraterna . På tisdag skall jag till Stockholm. Vi har 40 års jubileum sedan vi började polisskolan. Skall bli kul att träffa de gamla kompisarna.
Hoppas eran avslutning i Sidney blir bra och att ni får en bra resa till NZ. Ha det så bra.
Många kramar från Klas o Lotta

Henrik sa...

Kul att se att ni har det bra och att ni fortsätter fylla bagaget med upplevelser! Extra plus för de läckra bilderna!
Kom ihåg en sak bara: Oavsett hur långt hemifrån ni är och hur mycket hemlängtan ni har, så är Tomas Ledin aldrig bra. Aldrig någonsin!

Anonym sa...

Hej hopp Stina (och Johan såklart)!

Härligt och följa er resa. Väldans avis på alla härliga minnen ni får med er. Ska bannimej få med mig Figge någon dag...

Man får väl se till och införskaffa sig lite egna minnen i sommar :) Åhhhhhhhh.....
Kan konstatera att livet är jäkligt bra ibland! Särskilt när det är fredag kväll och man sitter med kaffe, vin och choklad och drömmer sig bort till andra sidan jordklotet. Thanks!

Take care och akta er för alla små kryp som attackerar er.

// Malin

Helena G sa...

Ni verkar ha funnit harmoni på andra sidan jorden, det är sjukt härligt att läsa om! :) Bilderna beskriver en hel del...men jag kan tänka mig att de inte går att mätas med verkligheten, ens lite. Det ska bli spännande att se vad ni hittar på i NZ.

Nu ska jag tölta ut med girlsen lagom till solen tittar fram (det är förhoppningen iaf, verkar lovande).

KRAM