lördag 13 mars 2010

Oskuld och bett

Ja livet ar inte alltid guld och grona skogar.

Men en sak i taget.
Korde bil i vanstertrafik for forsta gangen pa on som vi besokte. Gick helt ok aven om man inte suttit i en bil pa flera veckor. Tack och lov var det en automat.

Nu till det mindre roliga. Efter forsta natten i Brisbane sa angreps jag av bed bugs eller vaggloss pa svenska. Mindre roliga djur vars bett kan frambringa bett i flera dagar efter dom faktiskt bitit. Betten paminner om stoora myggbett och kan tydligen (satan) halla i flera dagar. Min rygg ar uppaten och dom stora roda betten ser ut som boldpest eller liknande. Inte sa kul men pa mig sa kliar det faktiskt inte sa mycket som det kunde gora. Jag overlever nog detta ocksa..

Annars ar livet ok, vadret de sista dagarna har varit mycket fint och vi har solat varje dag. I onsdags eller torsdags (vem bryr sig egentligen?) lamnade vi Coolangatta och akte till Byron Bay. Ungefar samma storlek pa stallen men lite mer folk har. Vi har varit ute och sett en fyr pa Australiens ostligaste punkt och varit ute och partat med lite engelsman.
Snart aker vi vidare till Sydney men nar har vi inte bestamt.

Grattis mamma for bade fodelsedag och examen. Hoppas aven att Lindstrom var bra.

Kul aven att Jimmy skrivit en rad. Det ar manga anonyma och tysta lasare dar ute!

Ha de bra alla, klia vidare sa hors vi.

8 kommentarer:

Helena G sa...

Glömde Johan säga "sleep tight and don't let the bed bugs bite" eller? ;)

Jag gjorde faktiskt en intervju i veckan om just vägglöss. Att de har ökat jättemycket här hemma i Sverige på senaste. Anledningen är såklart att folk reser mer och drar med sig dem hem. Det bästa man kunde göra var att inte lägga resväskan under sängen tex. Hoppas du mår bättre nu Stina.

Ikväll är det final i melodifestivalen. Det spekuleras vilt att Anna Begendahl (ni vet blonda tjejen med djupa rösten från Idol) kommer att ta hem det. Men Molly Sandéns pojkvän Erik Saade och Salem al Fakir blir nog farliga. Det är precis samma hype kring det som vanligt, vissa kräks och andra (jag) jublar! :)

Minus två grader nu på morronen och det ser ut att bli en solig dag igen, snön lär väl sjunka ihop lite till. Eftersom våren mest troligt inte kommer infinna sig den 15 mars (som den borde rent statistiskt) gör jag så gott jag kan och kompenserar med påskliljor i vaser och krukor inne! :)

KRAM

Sandra sa...

Ja har också fått såna bett, inte alls kul, mina ben va förstörda i flera veckor :) men ni verkar ha det väldigt bra i övrigt!! kram på er!

Anni sa...

Blä vilka äckliga kryp, stackars dig!! Hoppas de går över snabbt! Man kan ta receptfri allergimedicin så minskar irritation och klåda, eller så är det med myggbett iallafall.

Här är det soligt och fint men snön har inte försvunnit ännu. Jag hoppas ju på att kunna åka skidor en gång till innan dess, men kommer inte ha tid för det den här helgen. Som Helena säger, vissa spyr över det, men andra (jag) jublar! ;)

Jo det är mycket med Melodifestivalen nu. Kommer ni ihåg när vi hade superavancerad tävling med poängsättning, motivering och sånt hahahah?!? :) Jag hejar på Salem Al Fakir iallafall (fast jag kommer inte att se på det). Kickan är överförtjust i Darin, men det har ni nog inte missat på Facebook...! :)

Annars har veckan varit blandad. Jag har jobbat i Stockholm och haft det kanon. Jättemysigt hotell med (www.storyhotels.com), rekommenderas!! Men kom hem och fick veta att min fd klasskompis omkommit när hon snorklade i Egypten, varför vet de inte. Hon var där med sin man och sina små barn. Så tragiskt... :( Kanske inte skulle dragit upp det här egentligen, men ni följer väl med i BLT ändå misstänker jag...

Var rädda om er! Underbara bilder, som vanligt. Vi får ha ett riktigt foto-maraton när ni kommer hem. Jag håller på med en spellista på Spotify förresten, den heter Välkommen hem Stina! (men du är lika välkommen hem Johan såklart)!! Då får vi ta ett par favoriter i repris, födelsedagsfesten och torsdagsutekvällen. Längtar!!

Pussar och kramar i massor

Martina sa...

Hmmm, de där betten minns jag med fasa! Hoppas du kommer lindrigt undan. Visst är Byron Bay fint! Gillade den avslappnade stämningen och den fantastiska stranden:-)Själv ska jag börja ladda så smått för Melodifestivalen! KRAM

Helena sa...

Äckliga små kryp!!
Hoppas att det lugnar ner sig snart!!

Låter som om ni har det bra ändå!!

Här skiner solen -fast det är ju lite kallt fortfarande-fast för varje dag som går kommer vi närmare VÅREN!
Jag har varit inna i stan på fm och vinkat av HMS Carlscrona som lämnade stan för Afrikas kust i 9 månader.Var sen och fikade med mamma på 1344.
Här hemma är båda barnen sjuka,tror att Gustav kan ha halsfluss på g igen-suck...
Maja är iallafall lite bättre idag!

Ha det så jättebra!!

Kramar och pussar i massor från oss!!

Gustav sa...

Hej, detta är Gustav!
Jag önskar verkligen att ni kunde komma på mitt kalas!
Hälsningar Gustav

Ola & Malin sa...

Hej på er...
här hemma har solen oxå varit framme idag... det var ju ett tag sedan. Jag har malin har haft en riktig slappdag med långpromenad och fika i "vårsolen". Som många skrivit bänkar även vi oss till melodifestivalen....Salem om vi får bestämma...
Vägglöss låter inte så trevligt... Har hört att Whiskey hjälper Johan...;) Fortsatt trevlig resa... Många kramar från näset...

Stina sa...

Helena: det var Johan som blev drabbad av bed bygs, sa jag far ta pa mig det dar med att ha missat "sleep tight" o allt sant. :)
Sandra: Vi har det underbart! Hoppas allt ar bra med dig med och att plugget rullar pa bra!
Anni: ser fram emot att hora pa den dar valkommen hem skivan. ;)
Martina: Ja, supersoft har. Helt underbart!
Familjen: Miss you. Gustav, du ar en sotnos. Puss pa dig!