söndag 28 mars 2010

Ice ice baby...

Vilken dag vi har haft!

Det regnade igår, och ska regna imorgon. Men idag har det varit klarblå himmel och strålande sol. Vi säger tack till väderguden! En perfekt dag för att uppleva glaciären Franz Joseph.

Utrustade med vandrarkängor, bråddar, regnjacka, mössa och vantar gav vi oss av upp på glaciären kring klockan 10, och kom inte ner förrän 17.30.

Det var helt fantastiskt! Regnskog växte nästan ända fram till glaciären och det var massor av vattenfall i bergen som omgav glaciären. En riktigt häftig dag!

Trevlig söndag på er!





7 kommentarer:

Klas sa...

Å.... vilka härliga bilder !! Mamma drog en lättnadens suck när vi fick detta meddelande om att ni var väl nere från glaciären.Vi såg att Johan som vanligt var välklädd.
Som vi förstår så var detta en höjdpunkt på eran resa och vilka kontraster det varit.
Här hemma har vi i dag ställt om till sommartid. Det är c:a 7 grader + och gråmulet. Jag skall till Ola och hjälpa honom med att lägga in ett golv. Mamma skall till kyrkan och lyssna på när Maja spelar.
Nu har vi endast en halv kvadratmeter snö kvar i trädgården.
Vitlöken som jag satte i oktober har kommit upp c:a 3 cm.
Ha det fortsatt bra på resan. Må väl !
Klas o Lotta

Linda sa...

Herregud vad häftigt det ser ut!

Rasmus blev riktigt avis när han fick se bilderna på glaciären. Det är mkt ni får vara med om. Hur ska ni nånsin kunna landa i Svenssonlivet här hemma? =)

Dagen äventyr Linköping-style: Åka till Blomsterlandet och köpa vårblommor,fixa altanen, sätta fram utemöblerna. Woohoo, let´s go!

Ta hand om er!

Kramar.

Per sa...

Känns som det bara finns ett ord: Mäktigt!!

Helena sa...

Så häftigt!!!Vackra bilder!!
Vilket äventyr ni är på!!

Här är dt söndagsmys nu.Maja har spelat liten musikal i kyrkan idag så jag har varit där.Henke var hemma med Gustav som är sjuk-igen typ! Mamma är hemma med honom imorgon-himla tur för oss!! Nu är det påsklov som gäller och jag jobbar bara måndag och tisdag-ska bli skönt.
I påskhelgen ska vi nog fixa lite i Majas rum-ny fondvägg mm-kul!
Hoppas även på solen och värme!

Ha det så gott!Kramar i massor från oss!!

Stina sa...

Ja, det var en helt magisk upplevelse!

Gustav sa...

Hej!
Jag önskar att ni kommer på mitt födelsedagskalas!
Var det en fin utsikt från bergen och glaciären???
Massor massor av kramar från Gustav som idag är hos mormor!!

PS Jag vill verkligen att ni kan komma på mitt kalas!!

Anni sa...

Oj oj oj! Resans höjdpunkt hittills? Var det svårt att klättra? Cellskräck i tunneln? Kallt i luften? Ser så härligt ut!

Kramar